dimarts, 1 de gener del 2013

Castanyetas

Etimología: de castanya "castaña"

Variantes/sinónimos:  - 

Definición:
(1) -plural- Castañuelas; instrumento músical de percusión, formado por dos mitades cóncavas  de madera dura u otros materiales tallados en forma de concha que al juntarse se asemejan a una castaña. As mias castanyetas son de buxo. 
(2) -fig- órganos sexuales masculinos; "Salut, pecetas y fuerza a las castanyetas": refrán que recalca la importancia de la trilogía "salud, dinero y potencia sexual"


"As castanyetas son tradicionals en a musica de muitos países europeus, pero diz que en Espanya ye a on més fino s'ha feto l'arte de tocar-las, desarrollando-se-ie muito mes a tecnica en paralelo con os estilos musicals (o folklore tradicional) que bi las emplegan. Existen diferents variedatz espanyolas d'este istrumento; en Galicia, en Cantabria (a on as claman Tarrañuilas), en as Baleyars y en as Canarias (á on bi en dicen Chácaras). En Aragón as castanyetas tradicionals son mes grans que en a resta d'Espanya, feitas de regular con o durel d'o buixo, y a sobén con debuixos gravatos en a superficie que representan motivos cheometricos y tradicionals (rosetas, quatrefuellas, zanefas, etc)."*
"Salut, pesetes y forsa a les castanyetes"**

 ««Anterior     -     Siguiente»»


En otras lenguas
catalán: castanyoles, castanyetes
español: castañuelas
euskera: kriskitinak
francés: castagnettes
inglés: castanets
*Texto extraído del artículo sobre la avena de la Biquipedia aragonesa
http://an.wikipedia.org/wiki/Castanyetas
** Variante benasquesa del dicho, recogida del Diccionario del Benasqués de Ángel Ballarín Cornel

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada